Vredestein Sportrac 5 - test opony
Opony Vredestein Sportrac 5 to następca znanego wcześniej modelu Vredestein Sportrac 3, z przeznaczeniem na sezon letni. Jak już sam wyraz „Sportrac” w nazwie sugeruje, dedykowane są do jazdy samochodami osobowymi, które cechują się wyższymi osiągami. Co jest równoznaczne z tym, że jedną z najważniejszych cech charakterystycznych dla opon Vredestein Sportrac 5 są znakomite osiągi podczas szybkiej jazdy.
Opony Vredestein Sportrac 5 poza tym cechują się:
- doskonałą przyczepnością podczas jazdy
- znakomitą sterownością
- krótką drogą hamowania na zróżnicowanej nawierzchni – zarówno suchej jak i mokrej.
Pracę nad oponami Vredestein Sportrac 5 wykonywane były przy udziale znanego włoskiego studia Giugiaro, powstałego pół wieku temu i cieszącego się wielkim uznaniem w branży motoryzacyjnej. Ich projekty uznawane są za jedne z najlepszych dostępnych na rynku. Taka współpraca holenderskiej firmie Vredestein mogła wyjść tylko na plus, a potwierdzeniem tej tezy bez wątpienia są opony Vredestein Sportrac 5, które zbierają bardzo przychylne opinie i w porównaniu do swojej poprzedniej wersji, zanotowały znaczny postęp praktyczne w każdym aspekcie. Potwierdzeniem tego są świetne opinie Vredestein Sportrac. Osoby, które testowały bądź używały tego modelu opon zgodnie z przeznaczeniem producenta, w znacznej większości potwierdzają cechy charakterystyczne dla Vredestein Sportrac 5, a więc przede wszystkim znakomitą przyczepność i kontrolę podczas jazdy na zróżnicowanej nawierzchni. Warto zauważyć, że użytkownicy tego modelu opon doceniają bardzo niski opór toczenia oraz bardzo wygodną i cichą pracę podczas jazdy, co jest bardzo dużą zaletą zwłaszcza gdy auta rozwijają wyższe prędkości. Dodać należy również to, że opony Vredestein Sportrac 5 mają opinie opon przyjaznym środowisku. Zmniejszony opór toczenia przekłada się bezpośrednio na mniejsze zużycie paliwa oraz zmniejszoną emisję CO2 do atmosfery, co jednoznacznie pozwala zaklasyfikować ten model do opon przyjaznych dla środowiska.
Podsumowując można stwierdzić, że opony Vredestein Sportrac 5 będą doskonałym wyborem dla osób, szukających opon:
- które nawet przy zwiększonych osiągach podczas jazdy, zachowają stosunkowo dobry stosunek zużycia paliwa
- które świetnie się sprawdzą podczas jazdy w nieprzewidywalnych warunkach (jezdnia mokra jak i sucha)
- które charakteryzują się znakomitą sterownością i zwiększają komfort jazdy
- które przy konieczności nagłego hamowania, powinny zapewnić jego krótką drogą nawet przy śliskich nawierzchniach.
Bieżnik Vredestein Sportrac 5
Bieżnik opon Vredestein Sportrac 5 jest asymetryczny przez co jego powierzchnia cechuje się równo rozłożonym naciskiem powierzchniowym przy jednoczesnym zachowaniu niskiego przepływu powietrza. Taka charakterystyka bieżnika przekłada się na najważniejsze zalety opon Vredestein Sportrac 5 jak: znakomitą sterowność oraz komfort jazdy i bardzo dobrą przyczepność na zróżnicowanej nawierzchni. Kolejną ważnym aspektem dotyczącym bieżnika w oponach holenderskiej firmy są cztery rowki umiejscowione na krawędzi opony, które są odpowiedzialne za odprowadzanie nadmiaru wody – należy przyznać, że podczas testów można było zauważyć, że wspomniane cztery główne rowki wraz z wieloma mniejszymi pomocniczymi rowkami świetnie wywiązują się z powierzonego zadania i w sposób wzorowy odprowadzają nawet znaczną ilość wody. Warto również wspomnieć o bardzo dobrym rozmieszczeniu klocków na bieżniku, czego efektem jest redukcja emisji hałasu oraz jedna z większych zalet opon Vredestein Sportrac 5, a więc krótka droga hamowania. Nie można zapomnieć o technologii HTS czyli Handling Tuned Sidewall, która nadaje całej oponie sportowego charakteru, ze względu na wzmocnioną konstrukcję samej opony oraz sztywny bark, który przy agresywnej jeździe, zwiększa właściwości przyczepne oraz odpowiedzialny jest za właściwą stabilność.
Opony Vredestein Sportrac 5 będą doskonałym wyborem dla osób szukających opon klasy premium, które cenią komfort jazdy przy dobrym poziomie zużycia paliwa oraz są bezkompromisowe podczas dynamicznej jazdy.
Opinie o oponieVredestein Sportrac 5
Przy 115km na suchym asfalcie zerwanie przyczepność przy ruszaniu można nazwać cudem na mokrym też jest ciężko.
Bardzo słabe opony! Bardzo nie pewnie się na nich jeździ w deszczu. Na suchym jest dobrze. Są bardzo bardzo głośne i twarde na tyle że czuje się jak bym miał sportowe zawieszenie!!!! Naprawdę szczerze żałuję że je kupiłem! Dużo lepiej i pewniej mi się jeździło na zimowkach niż na tym dziadostwie!
Opony miękkie, a więc ciche i wygodne. Dobre trzymanie się na mokrej nawierzchni oraz na suchej.
bardzo dobre opony za korzystną cenę
Opona nie ma wyraźnych wad ale też nie jest jakaś wybitna, tak jak napisałem dobry średniak. Spisuje się dobrze, jest w miarę cicha i nie widać po niej jakiegoś szaleńczego zużycia. Jest dość miękka, miękkie boki.
Opony bardzo dobre w stosunku do ceny.
Lubię sobie poszaleć ale te opony nie daja pewnosci, dla panow w kapeluszach pewnie ok chociaz oni pewnie nie celuja w opony ze sport w nazwie
polecam
Sceptycznie podchodziłem do opon bez indeksu „C” Ale zupełnie niepotrzebnie. Jestem bardzo zadowolony.
w porzadku opona, pewnie kupie jeszcze raz
Dotychczas jeździłem na Continentalach. Po zakupie Vredestein Sportrac 5 w rozmiarze 215/60/17 jestem mile zaskoczony. Opony bardziej ciche, dobra przyczepność. Myślę, że dokonałem dobrego wyboru.
Etykieta Vredestein Sportrac 5 dla rozmiaru 205/55 R16 91 V
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
- Efektywność paliwowa - Model Vredestein Sportrac 5 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria C oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieOcena klientów
5/6
Zobacz również opony