Michelin Alpin A4 - test opony
Zimowe opony Michelin Alpin A4 to idealne rozwiązanie dla kompaktowych samochodów rodzinnych, poruszających się głównie po mieście.
Najważniejsze zalety opon to:
– gwarancja bezpieczeństwa dzięki efektowi tzw. gąsienicy, czyli licznym specjalnym nacięciom lamelkowym i rzeźbie w kształcie litery V, co skuteczniej odprowadza wodę spod bieżnika. Poza tym opony rewelacyjnie reagują na każde warunki pogodowe, umożliwiając bezpieczną i komfortową jazdę;
– niezwykła stabilność opon dzięki zastosowaniu technologii Stabiligrip;
– zdecydowanie przedłużona trwałość opon, dzięki czemu opony mogą być eksploatowane nawet o jeden sezon dłużej od tradycyjnych zimówek.
Dzięki zastosowaniu najwyższej klasy technologii i rozwiązań, opony Michelin Alpin A4 to zdecydowanie opony ekologiczne i ekonomiczne w eksploatacji.
Bieżnik Michelin Alpin A4
Opinie o oponieMichelin Alpin A4
Jedne z najlepszych opon, michelin są naszymi rodzinnymi oponami. Przede wszystkim ciche i bezpieczne.
Opony jak najbardziej warte polecenie testowane w różnych warunkach. Nie wiem jak z głośnością innych opon zimowych ale w porównaniu do opon letnich naprawdę hałasują. Posiadam Passata B5 FL 2.5 TDI 150 KM opony letnie to 225/45/R17 zimowe postanowiłem kupić w rozmiarze 205/55/R16. Są to moje pierwsze opony zimowe więc nie wiem czy moje odczucia są adekwatne do ich faktycznych właściwosci w stosunku do opon innych producentów. Moje wrażenia są następujące. Na suchym w temperaturach od zera do kilku stopni w plusie przyczepność wzorowa opona bardzo miękka miałem odczucia jakby lekko pływała. Przy dużych prędkościach na autostradzie pewne prowadzenie hałas też dosć duży ale tak do 120 km/h. Dalej wzmaga sie tylko szum powietrza wiec trudno ocenić. Na mokrym wzorowo odprowadza wodę nie straszne im głębokie kałuże czy ostre zakrety przy małych i dużych prędkościach hamowanie wzorowe. W zasadzie nie udało mi sie spowodować włączenia ABS lub ESP przy gwałtownym hamowaniu lub wchodzeniu w ciasne zakręty. Głośne na mokej nawierzchni naprawdę głośne. Jazda po sniegu to czysta przyjemność przy lekko zaprószonej drodze gwałtowne hamowanie z prędkosci 60 km/h nie powoduje włączenia ABS szybkie przejeżdzanie przez ronda nie powoduje załączenia sie kontroli trakcji prowadzą sie jak po suchym asfalcie. Przy dużym śniegu i błocie posniegowym pewne prowadzenie auta. Nie ma mowy o nie kontrolowaniu prowadzenia sie auta hamowanie lub ostre ruszanie przy głębokim śniegu daje wrazenie jakby były założone łańcuchy lub kolce. Pełna kontrola czuć jakby opony przebijały sie przez warstwę sniegu i jechały po mokrym asfalcie. Następny zakup napewno. Jedyny mankament to napewno głośność ale z racji tego iż to są moje pierwsze zimówki nie mam jak porównać do innych opon. Na razie nie testowałem po lodzie ale w Holandii zima zaatakowała z grubej rury i może za 2 dni uda mi sie je przetestować na zajeżdzonym śniegu tudzież lodzie. Polecam wszystkim warte każdej wydanej złotówki.
Bardzo dobre oponki polecam.
Godne polecenia opony za rozsądne pieniądze.
Opony użytkowane pierwszy sezon, przeważnie w mieście i na niewielkich dystansach autostradowych w aglomeracji śląskiej. Podczas łagodnej zimy 2015/2016 zapewniały pewną i bezpieczną jazdę, natomiast nie zostały przetestowane na lodzie i większym śniegu bo go nie było.
Mój kolega ma identyczny samochód jak ja czyli Volvo V70III i kupił w tym samym czasie zwycięzcę testów czyli oponę firmy Continental. Ja kupiłem Michelina, pomimo iż był dopiero czwarty w testach i droższy w zakupie. Jeździłem jednym, jak i drugim samochodem – powiem szczerze, że nie rozumiem czym kierowali się panowie z ADAC, bo na pewno nie porównywali tych samych opon, na których jeździłem ja i mój kolega. Np. Continental na mokrej nawierzchni wyje jak oszalały i podnosi niesamowite ilości wody. Michelin jeździ na mokrej nawierzchni jak na suchej. Przecina kałuże jakby ich nie było. Najlepszym dowodem na to, że są to super opony jest fakt, że mój kolega w tym roku kupuje letnie gumy Michelin i ma gdzieś testy.
Jedne z lepszych opon zimowych na rynku. Testowane w wielu samochodach, spisują się znakomicie.
Opona świetnie wrzyna się w pokrywę śniegową. Jako fakt podam – Gdy inni mieli problemy z podjechaniem po niewielką górkę – na Michelin Alpin A4 podjazd nie stanowił problemu. Sprawdzona w alpach i warunkach miejskich. Na trasie cicha nawet powyżej 120 km/h.
ROZCZAROWAŁEM się tymi oponami według testów były ok ale jak spadł w Beskidach pierwszy obfity śnieg to TOTALNA PORAŻKA!!!!!!TE opony nie nadają się na śnieg ZERO HAMOWANIA cały czas włącza się abs nie wspominając o ruszaniu ASR świeci mruga cały czas!!!JEŻDZIŁEM WCZEŚNIEJ NA RÓŻNYCH OPONACH WIĘKSZOŚCI NA VREDESTEINACH I NIGDY MNIE NIE ZAWIODŁY,ROK TEMU KUPIŁEM NAJNOWSZE PIRELLI SNOW CONTROLE 2 I TEŻ PORAZKA MYŚLE ZE TE WSZYSTKIE NOWOŚCI NIE SĄ CHYBA DO KONCA DOBRYM ROZWIĄZANIEM LEPIEJ KUPOWAĆ STARSZE MODELE KTÓRE SĄ SPRAWDZONE NA RYNKU!POZDRAWIAM
wysoka jakosc polecam
Etykieta Michelin Alpin A4 dla rozmiaru 205/55 R16 91 H
Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:
- Przyczepność na mokrej nawierzchni - Dobrze sprawdza się na drodze, na której zalega woda. Dzięki optymalizacji konstrukcji cechuje się satysfakcjonującymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni. Uzyskała bardzo przyzwoitą notę C,.
- Efektywność paliwowa - Model Michelin Alpin A4 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
- Generowany hałas - Średni poziom hałasu opony na poziomie 70dB oznacza, że posiada ona dobre parametry komfortu akustycznego. Zapewnia stosunkowo cichą pracę oraz redukcję drgań. Dzięki temu można cieszyć się z podróży, bez uciążliwego, jednostajnego szumu.
Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.
Opona w testach
Lewa kolumna oznacza miejsce w teścieOcena klientów
6/6
Zobacz również opony