Test opon zimowych ADAC 2021 w rozmiarze 225/50 R17
Opony to element pojazdu w znacznej mierze odpowiedzialny za bezpieczeństwo na drodze oraz wygodę podróżowania. W sprzedaży dostępne są zróżnicowane modele, cechujące się odmiennym wzorem bieżnika, właściwościami czy ceną zakupu. Jeśli nie wiemy, na którą propozycję warto się zdecydować, z pomocą przyjdzie nam test opon zimowych ADAC 2021.
Opony 225/50 R17 – do jakich modeli samochodów pasują?
Ogumienie w rozmiarze 225/50 R17 jest najczęściej stosowane w pojazdach średniej i wyższej klasy. Bywa montowane także w samochodach tuningowanych, dodając im sportowego charakteru. Opony w tym rozmiarze zobaczymy między innymi w takich modelach, jak Mazda RX8, Audi A4, BMW 3, Honda Accord czy Mercedes klasy C.
Wyniki testu opon zimowych ADAC 2021
Test opon zimowych ADAC 2021 w rozmiarze 225/50 R17 skontrolował kilkanaście modeli ogumienia różnych klas. Na pierwszej pozycji z wynikiem 2,3 uplasował się ex aequo Dunlop Winter Sport 5 oraz Michelin Alpin 6. Ogumienie marki Dunlop wykazało najlepsze osiągi w kategorii jazdy na suchej oraz ośnieżonej nawierzchni. Oferuje ono wyjątkowo harmonijne właściwości, zapewniając przy tym niskie zużycie paliwa. Michelin Alpin 6 również doskonale spisał się podczas konkurencji na suchej jezdni, dodatkowo deklasując rywali w kategorii odporności na zużycie.
Trzecią pozycję zajął Goodyear UltraGrip Performance + z ogólnym wynikiem 2,5. Choć nie zwyciężył on w żadnej kategorii, wykazywał zrównoważone osiągi, które przyniosły mu ocenę dobrą. Jedynym jego drobnym mankamentem było nieco wyższy poziom hałasu – oceniony na poziomie zadowalającym – który był jednak wciąż niższy, niż u modeli wygrywających testy opon zimowych ADAC 2021.
Zakup opon na sezon zimowy powinien być zawsze starannie przemyślany. Z tego względu w miarę możliwości wybierajmy skrupulatnie skontrolowane ogumienie, które zajęło wysokie pozycje w profesjonalnych testach. Dzięki temu zyskamy pewność, że najlepiej zadbaliśmy o własne bezpieczeństwo i komfort przemieszczania się – nawet w ekstremalnych, zimowych warunkach.
Zwycięzca testu | |
Dunlop Winter Sport 5 |
Jeśli nie przekonują Cię przetestowane opony, możesz poszukać zamienników w innych rozmiarach. Każdy model samochodu posiada alternatywy, które można założyć - zmiana może wpłynąć na właściwości jezdne i pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy. Jeśli nie wiesz, jakie odpowiadają Twojemu modelowi, sprawdź zamienniki opon dla rozmiaru 225/50 R17.
Wynik testu opon
Testy opon w rozmiarze: 225/50 R17
ADAC 2021 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Dunlop Winter Sport 5 |
2 Michelin Alpin 6 |
3 Goodyear UltraGrip Performance+ |
"Auto Bild Sportcars" 2013 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Pirelli Winter Sottozero 3 |
2 Continental WinterContact TS 850 |
3 Goodyear UltraGrip 8 Performance |
"Auto Motor und Sport" 2015 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 |
2 Pirelli Winter Sottozero 3 |
3 Dunlop Winter Sport 5 |
"Auto Motor und Sport" 2013 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Continental WinterContact TS 850 |
2 Pirelli Winter Sottozero 3 |
3 Dunlop SP WinterSport 4D |
"Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Dunlop SP WinterSport 4D |
2 Michelin Alpin A4 |
3 Continental WinterContact TS 850 |
ACE 2015 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Continental WinterContact TS 850 |
2 Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 |
3 Dunlop Winter Sport 5 |
"Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Pirelli Winter Sottozero 3 |
2 Goodyear UltraGrip 8 Performance |
3 Dunlop SP WinterSport 4D |