Partnerem strony jest:

Oponeo.pl

Test opon zimowych ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16

Opony zimowe

Test opon zimowych 205/55 R16 - ADAC 2018 – znamy zwycięzców

Zbliżający się wielkimi krokami sezon zimowy motywuje do zapoznania się z najnowszą ofertą producentów opon zimowych. W tym sezonie wybór jest naprawdę duży. Dlatego pomocny dla wszystkich kierowców, których czeka zakup ogumienia, może być najnowszy test opon zimowych, wykonany przez niemiecki automobilklub ADAC. Specjaliści z ADAC przetestowali kilkanaście modeli w rozmiarze 205/55 R16 i wyłonili zwycięską trójkę, wskazując przy tym wady i zalety wszystkich testowanych opon.


ADAC jest niemieckim automobilklubem założonym w 1903 roku. Zgodnie ze swoim statutem, ma on za zadanie monitorować i promować transport drogowy, sporty motorowe i turystykę, a także wspierać ochronę środowiska i edukować w sprawie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. ADAC posiada również własną sieć pomocy drogowej, która charakteryzuje się bardzo wysoką skutecznością usuwania awarii. Organizacja testuje także nowe samochody i części, zajmuje się badaniami bezpieczeństwa ruchu, oferuje ubezpieczenia komunikacyjne, a także organizuje liczne imprezy, festyny i zjazdy aut. Do zadań stowarzyszenia należy też coroczne testowanie najnowszych modeli opon letnich i zimowych.


Historia testów wykonywanych przez ADAC sięga roku 1970 kiedy to stowarzyszenie po raz pierwszy przeprowadziło w praktyce analizę samochodów pod kątem awaryjności. W kolejnych latach testy były powtarzane i rozwijane. W latach 90. organizacja znacznie poszerzyła swoją działalność w tym kierunku i rozpoczęła testowanie nowych samochodów pod kątem ich walorów ekologicznych. W 1997 roku otwarte zostało specjalne centrum, gdzie oprócz samochodów testowano także foteliki dziecięce i bagażniki dachowe. 2 lata później ADAC zyskał możliwość przeprowadzania testów zderzeniowych. Oprócz typowo samochodowych testów, ADAC przeprowadzał także badania nad jakością wody w kąpieliskach nad europejskimi morzami, analizował bezpieczeństwo w tunelach i na promach, przydrożne miejsca wypoczynku, a nawet prowadzone były testy dotyczące bezpieczeństwa przewożenia choinki na dachu samochodu.
Wyniki testów opon zimowych 2018


Opony w rozmiarze 205/55 R16, o których piszemy w tym podsumowaniu stosowane są głównie w samochodach klasy kompaktowej (C) i średniej (D). W ten typ opony wyposażone są m.in. takie samochody jak bardzo popularne w Polsce VW Golf i Passat, Ford Mondeo i Focus, Skoda Octavia, Opel Astra i Vectra czy Toyota Avensis.

Charakterystyczne dla testów jest to, że opony, które uzyskują najniższe wyniki punktowe, zajmują najwyższe miejsca w teście. I tak w tegorocznym zestawieniu najlepsze okazały się:

  • Continental WinterContact TS860
  • Goodyear UltraGrip 9
  • Dunlop Winter Sport 5

Zadowalającą jakością i dobrym radzeniem sobie w trudnych zimowych warunkach wykazały się również modele:

  • Kleber Krisalp HP 3
  • Michelin Alpin 5
  • Nexen Winguard SnowG WH2
  • Fulda Kristall Control HP 2
  • Vredestein Snowtrac 5
  • Bridgestone Blizzak LM 001 Evo
  • Nokian WR D4
  • Yokohama BluEarth Winter (V905)
  • Kumho WinterCraft WP51
  • Pirelli Cinturato Winter

Natomiast najgorzej w testach wypadły:

  • Semperit Speed-Grip 3  
  • Laufenn IFIT LW31

Przegląd zwycięzców:

Miejsce pierwsze w zestawieniu zajął Continental WinterContact TS860, czyli kolejny model opony z legendarnej linii niemieckiego koncernu. Od kilku lat opony oznaczone symbolem "TS" zajmują czołowe miejsca w testach. Nie inaczej jest z TS860, która otrzymała najlepszą notę w teście opon zimowych ADAC. Model ten charakteryzuje się bardzo krótką drogą hamowania, a także świetnym prowadzeniem na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni. Nowatorski system odprowadzania wody zapewnia bezpieczeństwo podczas wystąpienia gołoledzi. Opony Continental od lat produkowane są z myślą o zróżnicowanej nawierzchni, zarówno suchej, mokrej, oblodzonej i zaśnieżonej, które to można spotkać w okresie zimowym w Europie Środkowej. Model ten sprawdzi się więc idealnie na polskich drogach.

Miejsce drugie czyli Goodyear UltraGrip 9, to nieco tańsza opcja, ale w niczym nie ustępująca zwycięzcy zestawienia. Opona firmy Goodyear również charakteryzuje się krótką drogą hamowania w trudnych warunkach. UltraGrip 9 wykonany jest z mieszanki gumowej z dodatkiem żywic i olejów roślinnych. Takie rozwiązanie zapewnia dobrą przyczepność na każdej nawierzchni, niezależnie od tego czy jest to śnieg czy błoto. Odpowiednio umieszczone rowki o różnej grubości są odpowiedzialne za szybkie usuwanie wody na zewnątrz opony.

Zamykająca zwycięską trójkę opona Dunlop Winter Sport 5 łącznie otrzymała 2,3 punkty. Poprzednia wersja opony Dunlop Winter Sport 5 była tak dobra, że zaufano jej nawet w stajni Mercedesa, gdzie była fabrycznie montowana do Mercedesów Klasy C. W najnowszej wersji rozwinięto wszystkie sprawdzone rozwiązania i dodano wiele nowych, dzięki czemu osiąga aż o 10% lepsze wyniki niż jej poprzedniczka. Opona bardzo dobrze radzi sobie z odprowadzaniem wody i pośniegowego błota, a także znakomicie trzyma się drogi. Dzięki odpowiedniej konstrukcji możemy liczyć na bezproblemowe przyspieszanie, hamowanie i podjeżdżanie pod górę na śliskiej nawierzchni.

Zwycięzca testu
Continental WinterContact TS860