Test opon letnich Autobild 2019 w rozmiarze 225/45 R17
Co roku, wraz z nadejściem wiosny, wielu kierowców stoi prze dylematem wyboru odpowiedniego kompletu opon, zapewniającego stosowne, wymagane przez użytkownika właściwości. W 2019 roku niemiecki magazyn motoryzacyjny Autobild przetestował aż 53 modele opon letnich, wśród których jedynie 20 zakwalifikowało się do ostatecznego sprawdzianu, tworząc bogaty ranking. Test opon letnich 225/45 R17 ukazuje, na które firmy warto zwrócić uwagę, jeśli szukamy pewnego, bezpiecznego ogumienia do naszego samochodu.
Opony 225/45 R17 pasują do wielu popularnych pojazdów, takich jak Audi A3, A4 i A6, Volkswagen Passat, Honda Accord, Mercedes klasy C czy Alfa Romeo Giulietta. Dzięki szerokiemu zastosowaniu na rynku jest dostępnych wiele modeli ogumienia w tym rozmiarze.
Ranking opon letnich według Autobild
Pierwsze miejsce w rankingu Autobild 225/45 R17 zajął Michelin Pilot Sport 4, uzyskując notę wzorową. Najlepiej poradził on sobie ze zjawiskiem aquaplaningu, zarówno na prostej drodze, jak i na zakrętach, gdzie uzyskał drugą pozycję. Na suchej i mokrej nawierzchni wykazywał on doskonałe parametry jazdy, zachowaną stabilną trakcję oraz krótką drogę hamowania, zapewniając jednocześnie odpowiedni komfort prowadzenia oraz wydłużoną trwałość w stosunku do konkurentów.
Drugie miejsce przypadło modelowi Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Opona ta również niwelowała ryzyko aquaplaningu, doskonale hamowała na każdej drodze, a zarazem była wyjątkowo wytrzymała. Falken Azenis FK510, który uplasował się na trzecim miejscu, zadowolił sprawdzających bardzo dobrymi parametrami hamowania i rewelacyjnym stosunkiem jakości do ceny.
Z przeprowadzonych testów jednoznacznie wynika, że opony klasy premium wykazują zdecydowanie najlepsze parametry, mające istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Pomimo, iż nie należą one do najtańszych, są warte swojej ceny, zapewniając maksymalne osiągi i odpowiednie właściwości, wymagane przez świadomych, rozważnych kierujących.
Zwycięzca testu | |
Michelin Pilot Sport 4 |
Jeśli nie przekonują Cię przetestowane opony, możesz poszukać zamienników w innych rozmiarach. Każdy model samochodu posiada alternatywy, które można założyć - zmiana może wpłynąć na właściwości jezdne i pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy. Jeśli nie wiesz, jakie odpowiadają Twojemu modelowi, sprawdź zamienniki opon dla rozmiaru 225/45 R17.
Wynik testu opon
Testy opon w rozmiarze: 225/45 R17
Autobild 2019 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Michelin Pilot Sport 4 |
2 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 |
3 Falken Azenis FK510 |
ADAC 2016 w rozmiarze 225/45 R17 Y | ||
1 Continental Sport Contact 5 |
2 ESA Tecar Spirit 5 UHP |
3 Pirelli P Zero |
"Auto Express" 2013 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Continental Sport Contact 5 |
2 Michelin Pilot Sport 3 PS3 |
3 Dunlop SportMaxx RT |
ACE 2014 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Continental Sport Contact 5 |
2 Dunlop SportMaxx RT |
3 Pirelli P Zero |
"Auto Review" 2013 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
2 Dunlop SportMaxx RT |
3 Continental Sport Contact 5 |
"Auto Zeitung" 2014 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Continental Sport Contact 5 |
2 Dunlop SportMaxx RT |
3 Toyo Proxes T1 Sport |
"Auto Express" 2011 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
2 Michelin Pilot Sport 3 PS3 |
3 Pirelli P Zero |
"EVO" 2012 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Pirelli P Zero |
2 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
3 Michelin Pilot Sport 3 PS3 |
"Auto Review" 2015 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Continental Sport Contact 5 |
2 Pirelli P Zero |
3 Michelin Primacy 3 |
"Autocar" 2010 w rozmiarze 225/45 R17 - RWD | ||
1 Continental Sport Contact 3 |
2 Dunlop SP Sport Maxx TT |
3 Michelin Pilot Sport 3 PS3 |
"EVO" 2014 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Continental Sport Contact 5 |
2 Pirelli P Zero |
3 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
"Auto Express" 2015 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Continental Sport Contact 5 |
2 Dunlop Sport BluResponse |
3 Michelin Pilot Sport 3 PS3 |
"Tirerack" 2011 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Michelin Pilot Super Sport |
2 Bridgestone Potenza S04 Pole Position |
3 Continental ExtremeContact DW |
"Auto Bild" 2012 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
2 Nokian Z G2 |
3 Hankook Ventus S1 evo2 |
"Auto Motor und Sport" w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Nokian V |
2 Continental Sport Contact 3 |
3 Bridgestone Potenza S001 |
"Auto Zeitung" 2011 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Pirelli P Zero |
2 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
3 Dunlop SP Sport Maxx TT |
UHP "Auto Bild" 2010 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Continental Sport Contact 3 |
2 Michelin Pilot Sport 3 PS3 |
3 Goodyear Eagle F1 Asymmetric |
ADAC 2013 w rozmiarze 225/45 R17 | ||
1 Continental Sport Contact 5 |
2 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
3 Dunlop SportMaxx RT |
"Auto Bild" 2012 w rozmiarze 225/45 R17 - hamowanie | ||
1 Nokian Z G2 |
2 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
3 Hankook Ventus S1 evo2 |